پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا

ساخت وبلاگ
نجمن ادبی شهر حسن آباد برگزار کرد؛

سوگواره و شب شعر عاشورایی آفتاب کاروان در جرقویه/ تصاویر

سوگواره ادبی آفتاب کاروان با حضور شاعران و شعر دوستان منطقه جرقویه علیا در مدرسه فاطمیه شهر حسن آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا؛ مراسم سوگواره و شب شعر عاشورایی آفتاب کاروان با حضور پر شور دوستداران شعر و ادب فارسی و شاعران منطقه در سالن اجتماعات مدرسه فاطمیه شهر حسن آباد برگزار گردید.

مراسم شب شعر و سوگواره در ماه محرم و صفر هر ساله با هدف شناساندن و توصیف فداکاریهای سید الشهدا و اهل بیت (ع) به جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان به همت انجمن ادبی حسن آباد و با حضور شاعران منطقه برگزار می شود.

در این مراسم شاعران شعرهای خود را در وصف عاشورا و اربعین و اهل بیت(ع) در قالب مثنوی، غزل، رباعی و دوبیتی قرائت می کنند.

 

پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا...
ما را در سایت پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا دنبال می کنید

برچسب : حسن آباد, جرقویه , علیا ,شهرداری, بخشداری, دستجرد جرقویه, دستجرد, رامشه, نویسنده : احمد صادقی kavirnews بازدید : 753 تاريخ : دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت: 1:19

در شب سالروز شهادت پیامبر(ص)؛

در غم شهادت کریم اهل بیت(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) مردم شهر حسن آباد عزادار شدند

در شب شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت جانگذار پیامبر اسلام (ص) هیئت قمر بنی هاشم مسجد امام خمینی (ره) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، مردم دوستدار اهل بیت شهر حسن آباد در سالروز شهادت کریم اهل بیت و رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)  بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد امام خمینی (ره) بهمراه هیئت قمر بنی هاشم و با حضور پر شور جوانان و نوجوانان در حسینیه این مسجد به عزاداری و مدیحه سرایی پرداختند.

DSC05445 DSC05448 DSC05449 DSC05452 DSC05457 DSC05458 DSC05461 DSC05499 DSC05503

پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا...
ما را در سایت پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا دنبال می کنید

برچسب : حسن آباد, جرقویه , علیا ,شهرداری, بخشداری, دستجرد جرقویه, دستجرد, رامشه, نویسنده : احمد صادقی kavirnews بازدید : 1434 تاريخ : دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت: 1:09

شور عزای آخر صفر؛

حسن آباد در غم شهادت امام رضا (ع) غرق در ماتم بود/تصویر

بمناسبت شهادت امام رضا (ع) مردم دوستدار اهل بیت (ع) شهر حسن آباد در مساجد شهر به روضه خوانی و عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا، در مسجد امام خمینی (ره) بعد از نماز مغرب و عشاء حجه السلام شیخ عطا الله طیبی در مورد ویژگیهای پیامبر و امام رضا (ع) سخنانی ایراد کرد.
همزمان در مسجد حسینیه نیز مراسم روضه خوانی بمناسبت سالروز شهادت امام رضا برقرار بود در این مراسم شیخ محمد جمشیدی در مورد زندگینامه و خصوصیات اخلاقی امام رضا (ع) سخنای بیان داشت.
در مسجد دوازده امام نیزبعد از روضه خوانی و عزاداری از عزاداران امام رضا (ع) پذیرایی کردند.

DSC07161 DSC07164 DSC07166 DSC07167 DSC07168 DSC07169 DSC07170 DSC07206 DSC07209 DSC07212 DSC07217 DSC07220 DSC07228 DSC07240 DSC07249 DSC07261 DSC07265 DSC07266 DSC07273 DSC07278 DSC07286 DSC07288 DSC07290 DSC07291 DSC07296 DSC07297

پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا...
ما را در سایت پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا دنبال می کنید

برچسب : حسن آباد, جرقویه , علیا ,شهرداری, بخشداری, دستجرد جرقویه, دستجرد, رامشه, نویسنده : احمد صادقی kavirnews بازدید : 1978 تاريخ : دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت: 1:06

امام جمعه نصرآباد در نشست دینی رواق معرفت؛

جوانان همواره ارتباط مستمر خود با مسجد را حفظ کنند

از طرف مجمع فرهنگی اسلامی رشد و اندیشه شهر حسن آباد سلسله نشست های دینی بعنوان رواق معرفت بمدت ۵ شب در منزل مصطفی قیصری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا، امام جمعه شهر نصرآباد امشب در ادامه مباحث خود با موضوع راه های کنترل خواهش های نفسانی و ارتباط آن با آرمش فرد گفت: مردم آنقدر در مسائل زندگی و دنیا غرق شده اند که اصل اثر آرامش را از دست داده اند و ضعف ایمان را می توان یکی از دلایل این امر عنوان کرد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ اظهار کرد: افراد اگر درجه ایمان خود را به خدا افزایش دهند، موجب بازگشت آرامش روحی و روانی به زندگی شان هستند.

وی با ذکر دلایل غلبه بر هوای نفسانی افزود: مراقبت انسان از جایگاهش یکی از دلایل غلبه بر هوای نفسانی است زیرا انسان باید ضمن فاصله نگرفتن از پند و موعظه، لحظه ای از خدای خود غافل نشود و چه بسا کسانی که از ارتباط با خدا غافل شده و فقر معنوی خود را درک نمی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در جرقویه بهترین راه برای مبارزه با خواهش های نفسانی را توبه و برگشت به خدا دانست و تاکید کرد: انسان طبق ایات قران باید به حساب خود رسیدگی کند قبل از اینکه به حسابش رسیدگی کنند و هر شخصی طبق برنامه ای منظم می تواند هر شب به کارهایی که در روز انجام داده فکر کرده و در قبال انجام عمل اشتباه توبه کند و مسلما این رفتار در جوانان ارزشمند تر است.

وی در مورد مصیبت های وارده به افراد گفت: اگر انسان درجه ایمان قوی داشته باشد و ارتباط او با خدا محکم و استوار باشد هر چه از طرف خداوند به او برسد احساس آرامش بیشتری می کند و همه ما باید از امام حسین(ع) و ارتباط عمیق ان حضرت با خدای متعال و همچنین صبر حضرت زینب(س) در حادثه کربلا الگو بگیریم.

فرهنگ با تاکید بر اینکه جوانان نباید ناامیدی را به خود راه دهند، تصریح کرد: شیطان شخص ناامید را وادار به گناه کرده و مساله ناامیدی را بعد از انجام گناه در فرد پرورش می دهند.

وی ارتباط مستمر با مسجد، بهره مندی از منابر روحانیون، عمل به سفارشات دین و الگو گرفتن از زندگی اهل بیت را یکی از راهکارهای جلوگیری از ناامیدی و پرورش ان در ذهن فرد عنوان کرد.
شایان ذکر است هر شب بعد از سخنرانی مداحان اهل بیت( حسین کرمی، محم کرمی، علیرضا جمشیدی وسید سعید فاطمی) به مداحی و نوحه سرایی پرداختند.

پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا...
ما را در سایت پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا دنبال می کنید

برچسب : حسن آباد, جرقویه , علیا ,شهرداری, بخشداری, نویسنده : احمد صادقی kavirnews بازدید : 976 تاريخ : پنجشنبه 5 آذر 1394 ساعت: 1:06

برگزاری رقابتهای هفته سوم لیگ فوتبال منطقه جرقویه علیا

برگزاری رقابتهای هفته سوم لیگ فوتبال منطقه جرقویه علیا

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا:

صبح امروز مورخه 29/8/94  همزمان با آغاز هفته بسیج رقابت های لیگ فوتبال جرقویه علیا با رقابت دو تیم سپاهان و درخشش کمال آباد در ورزشگاه پوریای ولی شهر حسن آباد برگزار شد در آغاز این رقابتها بمناسبت آغاز هفته بسیج و یاد آوری خاطرات شهدای منطقه جرقویه علیا  ورزشکاران یک دقیقه سکوت کردند..

در این هفته تیم سپاهان با نتیجه 3 بر 0 تیم درخشش کمال آباد را شکست داد.

داوران این بازی: حسین صادقی عباس، احمد صادقی، جهانگیر منصوری، احمد رضا قیصری

ناظر بازی : محمد کرمی

دروازه بانها:تیم سپاهان: اکبر منصوری و تیم درخشش محمد محمدی

گلزنان: ابوالفضل جعفرزاده، محمود هاشمپور، مهدی قاسمیhttp://s1.upload7.ir/uploads/DZtoPhRf.jpg/DSC06435.jpg

پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا...
ما را در سایت پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا دنبال می کنید

برچسب : ورزش دوستان حسن آباد,اخبار ورزشی حسن آباد, اصفهان شرق,رمضان, فوتسال جرقویه علیا, نویسنده : احمد صادقی kavirnews بازدید : 777 تاريخ : يکشنبه 1 آذر 1394 ساعت: 1:43

اهدا عضو یعنی اهدا زندگی

اهدای اعضای یک بانوی حسن آبادی به سه بیمار نیازمند

بانو ربابه طیبی حسن آبادی (جرقویه) با ایثار خانواده ی بیمار که دوچار مرگ مغزی شده بود با اهدا سه عضو بدنش سه بیمار، فرصتی دوباره برای زندگی یافتند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا:

بانو ربابه طیبی در سفر به تهران در منزل اقوام خود دوچار مرگ مغزی می شود پس از منتقل شدن به پزشک قانونی و بیمارستان و اخذ رضایت از خانواده در کالبد شکافی انجام شده سه عضو بدن وی به سه بیمار اهدا گردید و فرصت زندگی را به انها بخشید.

 

پیکر این بانوی بعد از مراحل قانونی به زادگاهش شهر حسن آباد جرقویه علیا منتقل گردید و به خاک سپرده شد.( روحش شاد)

 
 
 
 
 
 
پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا...
ما را در سایت پایگاه خبری و معرفی مکانهای تاریخی جرقویه علیا دنبال می کنید

برچسب : حسن آباد, جرقویه , علیا ,شهرداری, بخشداری, دستجرد جرقویه, دستجرد,کمال آباد, رامشه, نویسنده : احمد صادقی kavirnews بازدید : 577 تاريخ : دوشنبه 2 آذر 1394 ساعت: 0:47